iloveanime

Alla inlägg under oktober 2011

Av areyam asmelash - 27 oktober 2011 14:09

  

kille 
Nǐ hǎoma?
 
tjej
Wǒ hěnhǎo. Xièxie. Nǐne?
 
kille
Wǒ ni hěnhǎo. Xièxie.
 
tjej
Zàijiàn!
 
kille
Zàijiàn!
 

svenska 

kille
Hur mår du?
 
tjej
Jag är väldigt bra. Tack. Hur är det med dig?
 
kille
Jag är också mycket bra. Tack.
 
tjej
Se dig!
 
kille
Hej då!
 
Av areyam asmelash - 25 oktober 2011 09:42

MoshiMoshi :D 


idag ska jag prata om HATSUNE MIKU<3333333 

jag älskar henne och så har jag fått reda på att hon brukar ha konserer. Jag vet att hon är en tecknad figur och att det inte är en människa som sjunger men jag älskar henne och vill gå på en av hennes konsärer 


här kommer ett klipp på en av hennes konsärer :D 

men hennes låt world is mine 


Av areyam asmelash - 18 oktober 2011 19:23

hejhej 

gissa vad...på bara några timmar så lärde jag mig my heart will go on på fiol PÅ FIOL,det är jätte svårt men gud vad man blir stolt sen i slutet.

hej så länge ^^


   

Av areyam asmelash - 10 oktober 2011 22:04

hejhej IDAG FYLLER JAG 15 ÅR JAAAAAAAAAAAAAAAAA 

detta är vad jag har fått i present
240 kr
en halsduk

vantar

mössa

nagelack

och en kan( LOL) 



här kommer det lite bilder på det


           


Av areyam asmelash - 7 oktober 2011 10:42

 Konnichiwa = hello/hej


  O-genki desu ka?= how are you/hur mår du 


 Genki desu= fine,thank you/ bra tack 



Watashi no namae wa (ditt namn) desu= my name is ...../jag heter....


O-namae wa nan desu  ka?= what's your name?/vad heter du?



 






 

Av areyam asmelash - 7 oktober 2011 10:30

Jaha då var det klart. Jag har presic gjort klart so provet och vet ni vad....jag hade inte pluggat något,och ändå kunde jag svaren på alla förutom 1. 

här kommer lite olika saker som jag vill dela med mig hehe

   jag har börjat att spela fiol och jag har bara hollit på i 3 veckor 
   och redan använder jag såna här noter..jag lär mig fort ^^   här är en jätte bra bok för alla som vill börja spela fiol         mitt nya läppglans hehe det smakar socker vadd ^^<3



hej då måste börja lektionen nu  

Av areyam asmelash - 6 oktober 2011 13:24

här kommer lite anime tips :D



TOKYO MEW MEW 

handling: Tokyo Mew Mew handlar om fem flickor som genom en jordbävning får i sig DNA från utrotningshotade djur. De tvingas kämpa mot utomjordingar som bodde på Jorden för 300 miljoner år sedan och som nu kommit för att utrota människoarten och ta tillbaka jorden. Gruppen kallar sig själva Tokyo Mew Mew och leds av Ryou Shirogane. Shirogane ärvde Mew Mew projekt från sin far. 












CARDCAPTOR SAKURA

handling: Cardcaptor Sakura handlar om den 10-åriga tjejen Sakura Kinomoto. I första avsnittet råkar hon öppna en bok med titeln "The Clowbook", vilken tillhörde en trollkarl vid namn Clow Reed, varpå en massa kort flyger ut ur den. Eftersom korten oftast skapar kaos där de uppträder måste Sakura fånga in igen. Hon följs åt av väktare Keroberos, ett litet gult flygande djur, och några kamrater.






DEMON DIARY

handling:

I berättelsens fiktiva värld är det krig mellan gudar och demoner. Pojken Raenef blir till sin stora förvåning utpekad som arvtagare till den gamle demonherren. Något tyder på att det är han som ska återupprätta harmonin mellan gudar och demoner. Den fruktade demonen Eclipse ska vara Raenefs läromästare och inviga honom i en demonherres plikter. Det stora problemet är att demonherrar av tradition ska vara onda, och Raenef är genomsnäll av naturen.




NARUTO


handling:Naruto handlar om Uzumaki Naruto, en ninja som strävar efter titeln Hokage. Tolv år före historiens början attackerade en demonräv[Kyuubi som betyder Den nio-svansade demonräven] byn där huvudpersonerna är bosatta, Konoha. Räven härjade och dödade många människor, ända tills den Fjärde hokagen förseglade räven inuti ett nyfött barn; Uzumaki Naruto. Den Fjärde hokage ville att byborna skulle se Naruto som en hjälte, men på grund av vad demonräven hade gjort såg många av invånarna i konoha Naruto och räven som en och samma. Den Tredje hokage såg till att ingen yttrade ett ord om vad som hade hänt för att förhindra att nästa generation skulle få reda på det, och därför fick Naruto själv inte reda på det förrän vid tolv års ålder.





 




ASURA CRYIN 


handling: Berättelsen är en semi-seriös skola återgärd berättelsen kretsar kring huvudperson, Tomoharu Natsume. Han är hemsökt av sin barndomsvän, Misao Minakami, som blev ett spöke efter en flygolycka tre år tidigare, vilket Tomoharu knappt överlevde. Han tar tillfället i akt att bo på egen hand när han går in i gymnasiet i sin nya bostadsort, Meiou-tei, och börjar njuta av en bekymmerslös gymnasiet liv. Hans liv förändras när en vacker tjej som heter Kurosaki Shuri visas med en stam som hon hävdar Tomoharu bror, Naotaka Natsume, bad henne att leverera till honom. Förekomsten av stammen orsakar utseende Takatsuki Kanade, en flicka klädd som en helgedom jungfru, som efter stammen.Tomoharu är i besittning av stammen, som avslöjar hemligheter om den värld de lever i.






hoppas ni gillar dom lika mycket som jag gör hej så länge   

Av areyam asmelash - 5 oktober 2011 20:24

HEJHEJ och välkomna till min blogg hehe....Jag vet inte vad jag ska skriva och säga just nu men jag ska skriva lite fort här för jag ska igenkligen jobba med mina läxor så XD.

i min blogg kommer jag att skriva om:
japan
anime/cosplay
tävlingar
kinesiska/japanska/taiwanska draman
kinesiksa/japanska låtar/ artister

lite fakta om asien och andra länder

ni kommer att få lära er japanska och kinesiska och så kommer jag att skriva om mig själv hehe ^^ och m.m



ska bli trevligt att skriva till er och få höra vad ni tycker om min blogg. hej då Skriver imorgon igen :D




P.S: jag har en annan blogg om ni vill kolla in www.areyam.blogg.se   

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


hej! jag heter areyam
i min blogg så kommer jag att skriva mycket om japan,anime,Taiwanska artister och drama och så kommer jag att lära er lite japanska och kinesiska. själv klart kommer jag att skriva om mig själv också ^^

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

vad tycker ni om min blogg. ^^
 SUPER!!!
 sådär
 okej
 konstig
 inte bra alls

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards